Zelf regelen

NL EN

Een transactie betwisten

Bent u het niet eens met een afschrijving van uw creditcard? U kunt een verzoek indienen om een transactie te betwisten. Neem altijd eerst contact op met de verkoper. Probeer samen tot een oplossing te komen. Wij zullen u vragen om bewijsstukken. Komt u er niet uit met de verkoper of heeft u na 7 dagen nog geen reactie? Geef dat aan ons door via een van onderstaande formulieren. Wij onderzoeken uw betwisting en proberen het geld voor u terug te krijgen.

Wanneer kan ik een betwisting indienen?

  1. Stuur na ontvangst van het rekeningoverzicht de betwisting zo snel mogelijk naar ons op. U voorkomt daarmee dat we uw betwisting niet in behandeling nemen. Kom dus op tijd in actie.
  2. Verzamel bewijs dat u met de verkoper niet tot een oplossing bent gekomen. Denk aan een e-mail of brief die u heeft verzonden of ontvangen van de verkoper.
  3. U bent samen niet tot een oplossing gekomen en vult een betwistingsformulier in. Deze stuurt u samen met de gevraagde bewijsstukken op.

 

Download betwistingsformulier


 

Stuur het formulier naar ICS

Verzamel alle stukken en stuur deze naar ons op. Onvolledige en slecht leesbare documenten kunnen wij helaas niet in behandeling nemen. Controleer daarom of u het betwistingsformulier volledig heeft ingevuld. Zorg er ook voor dat u bewijs heeft toegevoegd van uw contact met de verkoper en dat deze stukken goed leesbaar zijn.

Stuur alle benodigde stukken in pdf formaat als bijlage bij de e-mail naar chargeback@icscards.nl, met in het onderwerp uw ICS klantnummer en/of het referentienummer van de brief of e-mail die u heeft ontvangen. Zonder deze gegevens kunnen wij uw betwisting niet behandelen.

Betwistingen die digitaal zijn aangeleverd, nemen wij het snelste in behandeling. Uiteraard kunt u ook ons postadres gebruiken:
International Card Services BV
t.a.v. Chargeback
Postbus 23225
1100 DS Diemen

Wat gebeurt er na het insturen van een betwisting?

  • Na ontvangst beoordelen wij uw betwisting: is deze compleet en terecht? Zo ja, dan schrijven wij het bedrag van de transactie bij op uw creditcardrekening.
  • Om de betwisting af te handelen nemen wij contact op met de bank van de verkoper.
  • Hebben wij een reactie van de bank? Dan vragen wij u om hierop te reageren. Wij hebben uw reactie nodig om de betwisting verder op te pakken. Let op: u bent niet 'klaar' met de betwisting, wanneer u alleen de benodigde papieren heeft opgestuurd.