20 July 2023

Van Moof niet geleverd? Vraag uw geld terug met de Aflevergarantie

De laatste dagen staat het nieuws er bol van: fietsmerk Van Moof is failliet gegaan. Wij hebben hierover dan ook veel vragen gekregen. Want je zult maar net een fiets bij ze hebben besteld die nog niet geleverd is. Ben je dan je geld kwijt? Als u de fiets met uw ICS creditcard heeft betaald, kunt u met onze Aflevergarantie uw geld terugvragen. Dat is nou een van de voordelen van een ICS creditcard.

De Aflevergarantie - als uw product niet geleverd is

Heeft u iets gekocht met uw creditcard en is het niet geleverd? U hoeft zich als klant van ICS geen zorgen te maken, want u heeft Aflevergarantie op bijna al uw aankopen. Dus ook als u een Van Moof-fiets heeft besteld en die niet wordt geleverd, kunt u een verzoek doen en het aankoopbedrag van uw bestelling via uw creditcard terugvragen.

Bekijk de Algemene Voorwaarden en zie "Aflever- en Internetgarantie".

Geld terugvragen - zo werkt het

Vul dit formulier in: Bestelde producten zijn niet/verkeerd geleverd of nep (pdf)

Kies op het formulier als reden van betwisting voor Keuze B – Mijn goederen of diensten zijn niet geleverd.
Stuur de volgende gegevens mee:

  1. een kopie van uw rekeningoverzicht. Graag de betaling omcirkelen;
  2. een bewijs dat u contact heeft gehad met de verkopende partij;
  3. een gedetailleerde beschrijving van uw bestelling. Bijvoorbeeld een kopie van de orderbevestiging.

Terugstorten betaling

Kortom, heeft u een Van Moof-fiets besteld die niet geleverd wordt en die betaald is met uw ICS creditcard? Dan kunt u de aankoopsom terugvragen via de Aflevergarantie.