Veelgestelde vragen

Betalen en pincode

Op welke manier kan ik het openstaande saldo op mijn zakelijke creditcard terugbetalen?

Er zijn twee manieren om het openstaande saldo op uw zakelijke creditcard terug te betalen. Dat kan via automatische incasso of door zelf te betalen. Bij de aanvraag van uw zakelijke creditcard kiest u hoe u wilt terugbetalen.

Wilt u zeker weten dat u op tijd betaalt, zonder dat u iets hoeft te doen? Kies dan voor automatische incasso. Dan schrijven we het openstaande bedrag van uw zakelijke bankrekening af. Dit gebeurt maandelijks, vijf tot zeven werkdagen nadat uw nieuwe rekeningoverzicht online staat.

Zelf betalen doet u makkelijk in Mijn ICS Business. Log in en klik op de knop Rekening betalen en volg de stappen. We sturen u naar de beveiligde omgeving van uw bank en u rondt de betaling af met iDEAL. Liever internetbankieren? Volg dan de instructies op uw rekeningoverzicht.

Hoe kan ik het saldo van mijn zakelijke creditcard(s) bekijken?

Als u Mijn ICS Business activeert kunt u uw rekeningoverzicht online bekijken en ziet u uw actuele informatie. U ontvangt dan geen rekeningoverzichten per post meer. Maakt u geen gebruik van Mijn ICS Business, dan ontvangt u standaard elke maand een rekeningoverzicht van ICS per post.

Wat is het IBAN (bankrekeningnummer) van ICS?

NL75 ABNA 0844997056

Hoe kan ik een transactie annuleren?

Neem contact op met het bedrijf waar u de transactie heeft gedaan. Vraag hen om de transactie te stoppen of het bedrag aan u terug te storten. Lukt dit niet, of krijgt u geen medewerking van het bedrijf? ICS is niet in staat de transactie te annuleren. U kunt de betaling wel betwisten door het formulier Verklaring betwiste transactie te downloaden, in te vullen en op te sturen aan ICS. Hiermee tekent u bezwaar aan als u een onbekende transactie op uw rekeningoverzicht ontdekt.

Hoe kan ik een transactie betwisten?

U kunt het formulier Verklaring betwiste transactie downloaden, invullen en opsturen aan ICS. Hiermee tekent u bezwaar aan als u een onbekende transactie op uw rekeningoverzicht ontdekt.

Waarom wordt mijn transactie geweigerd?

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom uw transactie wordt geweigerd. Neem hiervoor contact op met de Business Card Servicedesk op telefoonnummer: +31 (0) 20 - 6 600 772 (Business en Prof) of + 31 (0)20 – 6 603 771 (Corporate Card).

Hoe snel wordt mijn betaling aan ICS verwerkt?

De snelste manier om aan ICS te betalen is in Mijn ICS Business. Deze betaling via iDEAL wordt meestal direct verwerkt. Alleen tussen 22.30 en 3.00 uur duurt dit wat langer. Betalingen die u dan doet, worden na 3.00 uur bijgeschreven. 

Heeft u het bedrag via internetbankieren overgemaakt? Dan duurt het een tot twee werkdagen voordat uw betaling is verwerkt. Ook een automatische incasso duurt ongeveer twee werkdagen om te verwerken.

Wat moet ik doen als ik mijn pincode ben vergeten?

U kunt een kopie van uw pincode per post ontvangen. U kunt deze kopie aanvragen via Mijn ICS Business. Log in op Mijn ICS Business en ga naar Card opties. Selecteer daar Pincode opvragen. We versturen uw pincode dan binnen enkele dagen naar het bij ons bekende adres.

Kunt u uw vraag niet vinden?

Neemt u dan contact op met de ICS Servicedesk: +31 (0) 20 – 6 600 988 Bereikbaar van maandag tot vrijdag tussen 8.00 en 18.00 uur.

Meer informatie over ICS